Två Hästar

Söta lilla Piado! För er som inte vet vem han är så är det min vän Sonjas 5-åring. Jag red honom idag för att trimma honom lite i dressyren och känna på hur man är. Han är ju hopphäst men även hopphästar behöver dressyras.

I början så var han lite stel och tittig, men jag satt kvar och var bestämd och tillslut så gav han med sig och blev jättefin. Trimmade och mjukade upp honom på volterna och gjorde övergångar en stund. Sen så ville Sonja att jag skulle jobba upp hans galoppombyten, så jag gjorde det och han förstod jättebra.
Sedan höll jag lektion för Sonja en stund.

Thea fick gå barbacka för det var så länge sen. Någon hade dock satt upp hinder på hoppbanan, och jag kunde inte hålla mig utan vi flög över dom kors och tvärs. Thea blev jättepigg och helt galen. Jobbade då i olika gångarter lösgjorde osv och la in några språng här och där och lät henne rulla på.

Sen så blev hon lite för pigg så jag travade henne lång och låg och avslappnad. Jättefin blev hon tillslut :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0