Broddar

Nu i sommar ska ju jag tävla lite hoppning och terräng på gräs, och då behövs det broddar. Jag har funderat på om det räcker med ett par vanliga isbroddar då jag vill kunna gå över hela tävlingsplatsen med hästen utan att behöva brodda av och på hela tiden. Gräsbroddar är ju så långa så man inte kan gå på hårt underlag. Jag menar - jag brukar ju inte ens ha broddar när jag tar några skutt på gräs i vanliga fall. 
 
Dessutom sliter ju gräsbroddar mer på hästens ben då det blir mer "tvärstopp" i landningen, men med en isbrodd så glider hästen mer.
 
Någon som har prövat att hoppa på gräs i issbroddar respektive gräsbroddar?
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Är det bara terräng eller fälttävlan du ska tävla? Jag visste inte att det fanns bara terräng :O :))

Svar: jopp! Det finns stilterräng! ;) Jag trooor inte det behövs kort för det!
thee.blogg.se

2012-07-08 @ 15:55:17
URL: http://tavlingsryttarenss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0